Wie zijn wij?

100%

Stichting 100% is, in oktober 2013, door 3 vrienden opgericht met als doel het inzamelen van geld in de strijd tegen kanker. Leden van stichting 100% zetten zich keihard in om een einde te maken aan de ellende en de onmacht die de ziekte kanker veroorzaakt. Een ziekte die toeslaat bij 1 op de 3 mensen en daarbij ook grote gevolgen heeft voor familieleden, vrienden en collega’s.

Daarom begonnen de fietsers, runners en wandelaars van de stichting op 5 juni 2014 om zo vaak mogelijk de Alpe d’Huez te beklimmen met als doel geld in te zamelen voor het onderzoek naar kanker. De 100%-fietsers/runners maakte deel uit van duizenden deelnemers (fietsers, hardlopers, wandelaars en handbikers) aan de Alpe d’HuZes, www.opgevenisgeenoptie.nl.

Door het succes wat wij als stichting 100% in het eerste jaar hebben mogen meemaken (86932 euro ingezameld voor Alpe d’HuZes ), heeft 100% besloten om zich in 2015 voor nog twee doelen in te zetten: Klimmen tegen MS en Groot Verzet tegen Kanker. Ook dit was weer een succes. In totaal was er in dat jaar 92411 euro ingezameld voor de goede doelen. (78214 euro voor Alpe d’HuZes, 12534 euro voor Klimmen tegen MS en 1757 euro voor Groot Verzet tegen Kanker). In 2016 was er in totaal 44337 euro opgehaald voor de goede doelen Alpe d’HuZes (28542), MoveS (3795) en KiKa (12000). In 2017 willen we het weer voortzetten. Het eerste evenement die we als stichting hebben omarmt is de Stelvio Challenge. De opbrengst komt bij dit evenement ten goede aan voorzieningen voor meervoudig gehandicapte kinderen (Stichting Pim).

Doel

Het doel van 100% is om tijdens Stelvio Challenge zoveel mogelijk geld bijeen te fietsen/hardlopen/wandelen. Om dit te bereiken benadert 100% een groot aantal sponsors en in aanloop naar het evenement organiseren de deelnemers diverse sponsoractiviteiten zoals een spinningmarathon. Enerzijds om geld in te zamelen en anderzijds om bij een breed publiek bekendheid te geven aan dit initiatief. Bij alle evenementen die 100% een warm hart toedragen en waarvoor de deelnemers zich inzetten, zal er een anti-strijkstokbeleid gehanteerd worden.

FacebookTwitterGoogle+Delen
© 2019 Stichting 100 procent. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Proudly designed by Theme Junkie.